sign

ייפויי כוח מתמשך

 מסמך ייפויי הכוח המתמשך, מעניק לך את הזכות  למנות את האדם שידאג לעניינייך אם ייקבע שאין לך  יכולת לנהל את ענייניך בעצמך

הזכות של ילדיך ויקיריך להתמנות כמיופה כוח שלך בלי הפיקוח של האפוטרופוס הכללי

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי המבוסס על בחירה אישית שלך מתוך מערכות יחסים משפחתיות או חברתיות של קרבה ואמון,

המאפשר לך לתכנן את עתידך כבר עכשיו ולהחליט מי ינהל את ענייניך אם וכאשר יידרש.

כדאי לדעת – בתקופת הקורונה ניתן אישור מיוחד לערוך ולהפקיד ייפוי כוח מתמשך מקוון

עריכת ייפויי כוח מתמשך פטורה מאגרת הפקדה ומעוצבת כתהליך יעיל וידידותי,

שעשוי לחסוך לך וגם למשפחתך טרחה רבה וכאבי ראש וכמובן, את מפח הנפש הכרוך בהגשת בקשה למינוי אפוטרופוס לבית המשפט .

חשיבות ייפוי הכוח המתמשך לבני הגיל השלישי
​אין אדם יודע מה ילד יום. עריכת ייפוי כוח מתמשך היום, תקנה לך ביטחון מחר ולו רק מעצם הידיעה שבחרת בעצמך את האדם שניתן לסמוך עליו שידאג לענייניך וינהל אותם בדיוק כפי שהיית רוצה שיתנהלו. ייפוי הכוח ייכנס לתוקף אך ורק אם ייקבע שאיבדת את יכולתך לקבל החלטות ולנהל את ענייניך בעצמך.

חשיבות ייפוי הכוח המתמשך לצאצאים של בני הגיל השלישי

הזכות להתמנות כאפוטרופוס  על יקירייך או הורייך מבלי לשאת בחובות דיווח על נכסיהם ומבלי להתחייב בהגשת דוחות תקופתיים לאפוטרופוס הכללי .

אפוטרופוס vs ייפוי כוח מתמשך  – מה ההבדלים? מה זה אפוטרופוס?
אפוטרופוס הוא אדם שהתמנה לתפקיד כדי לדאוג לענייניו של מי שאינו מסוגל לנהל את אותם בעצמו. באופן מסורתי, בית המשפט ממנה את האפוטרופוס לבקשת קרובי המשפחה, על מנת שיוכלו לפעול בשמו, לקבל עבורו החלטות ולטפל בענייניו הרפואיים וברכושו. התהליך כרוך בקבלת הסכמה של כל קרובי המשפחה, המצאת חוו”ד רפואית וקבלת עמדת המדינה.

אפשר גם אחרת!
החל משנת 2017, נכנס לתוקפו תיקון לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, תשכ”ב-1962, לפיו אדם בגיר יוכל לחתום מראש על ייפוי כוח מתמשך,

מה זה ייפוי כוח מתמשך?
זהו מסמך משפטי המבוסס על בחירה אישית שלך על בסיס מערכות יחסים משפחתיות או חברתיות של קרבה ואמון, המאפשר לך לתכנן את עתידך כבר עכשיו ולהחליט מי ינהל את ענייניך אם וכאשר יידרש.

המשמעות היא שניתנת לך כממנה, ההזדמנות לקבוע מי יהיה מיופה הכוח שלך, אשר בבוא העת, אם וכאשר הדבר יידרש, יפעל כאפוטרופוס בשמך ועבורך .

למה חשוב לעשות ייפוי כוח מתמשך?
במקום שבית המשפט יחליט עבורך, מי יטפל בענייניך ניתנת לך האפשרות כממנה, לבחור באדם קרוב שמכיר אותך וידע לטפל בענייניך עפ”י הנחיותייך המוקדמות.

​וזה לא הכל – כממנה, ניתן לקבוע מתי יכנס ייפוי הכוח לתוקפו ובאילו תנאים, מה יהיה היקף הפיקוח על האפוטרופוס ואת מי האפוטרופוס יהיה חייב ליידע בפעולות שביצע.

​מה בין אפוטרופוס לייפוי כוח מתמשך?
לאחר כניסתו לתוקף של ייפוי הכוח המתמשך, ביום בו העזרה תהיה נחוצה, מיופה הכוח שמינית יהיה פטור מהגשת בקשה למינוי אפוטרופוס לבית המשפט ובנוסף, החלטתך לחתום על ייפוי כוח מתמשך עשויה לחסוך ליקיריך טרחה רבה בעתיד, לחסוך סכסוכים ומתחים אפשריים בין בני המשפחה ולהקנות לך ביטחון ורוגע. רק רצונך והעדפותייך יקבעו איך ינוהלו ענייניך בשמך ועבורך ואיך ייראה עתידך.

חשוב לדעת​

​נכון לעכשיו, שירות הפקדת ייפוי הכוח המתמשך פטור מאגרה. בהמשך עתידות להתפרסם תקנות שבהן ייקבע גובה האגרה ותנאים לפטור מאגרה ככל שייקבעו.

רק עורך דין שעבר הכשרה ייעודית והוסמך ע”י האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים יכול לערוך עבורך ולהחתים על מסמך ייפוי כוח מתמשך.

עורך דין אזולאי מרדכי , הוסמך בשנת 2018 לעריכת יפויי כוח מתמשך  מטעם האפוטרופוס הכללי , ערך עשרות רבות של ייפויי כוח מתמשך בקרב בני הגייל השלישי , ומשתתף וולונטרית במיזם “עוד יד” של משרד המשפטים,  במסגרת המיזם שמטרתו מטרת המיזם היא הנגשת יפויי הכוח המתמשך עבור אוכלוסיות רווחה . עו”ד אזולאי מרדכי , ערך כבר מספר לא מבוטל של  ייפויי כוח מתמשך בהתנדבות  וממשיך להשתתף באופן פעיל במיזם,  כשליחות ובמטרה להעניק ביטחון לאזרחים הוותיקים שידם אינה משגת ומניעת ניצול מצבו לרעה.

הוראת שעה לתקופת הקורונה
נוכח מצב החירום ובמטרה לצמצם את המפגשים הפיזיים בין אדם לאדם, ניתן אישור מיוחד לערוך ולהפקיד ייפוי כוח מתמשך ONLINE.

לחץ כאן לשאלות נפוצות על ייפויי כוח מתמשך

                                   יש לך  שאלות נוספות ?

                                       הכי פשוט ליצור אתי קשר ישיר בוואטסאפ

                                      לקבלת פרטים נוספים ומענה מקצועי ומקיף לשאלות

                                     או לתיאום שיחת ייעוץ ללא התחייבות

צרו קשר

ניתן להתקשר או להשאיר פרטים בטופס ונחזור אליכם בהקדם

    התקשרו עכשיו
    דילוג לתוכן